Accra is too hot for my chocolate! - Reisverslag uit Mampong, Ghana van Sanne Driel - WaarBenJij.nu Accra is too hot for my chocolate! - Reisverslag uit Mampong, Ghana van Sanne Driel - WaarBenJij.nu

Accra is too hot for my chocolate!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

06 Oktober 2014 | Ghana, Mampong

Weer eventjes een update van mijn weekend! Vrijdag hebben wij heel braaf aan school gewerkt! Lekker op ons terrasje met onze laptops de eerste dingen gedaan. Daarna onszelf beloond met een film en lekkere pasta met roomsaus!
Zaterdag zijn we weer naar Accra gegaan. Richmond was op tijd! Te vroeg zelf! We verslikte ons bijna in ons ontbijt toen hij om vijf voor tien binnen kwam lopen. Ik vind het heerlijk om lekker even een uurtje in de auto te zitten. Als we Accra binnen rijden, staan we in de file. Omdat het zo heet is, met de raampjes open. Ineens hoorde we Nederlands gepraat! Naast ons! Een Belgische meneer vroeg of wij Nederlanders waren en of we Lisa kende, heel leuk om ineens weer Nederlands te horen. Dit was waarschijnlijk de Belgische familie die in Ghana woont. Snel even contact zoeken om er langs te gaan.
In de supermarkt keek Richmond zijn ogen uit. Wat een ongezonde dingen kochten wij! Maar we gaan de komende tijd niet meer naar Accra en in Mampong is er geen chips en Nutella. Er lag ook fruit in ons winkelwagentje hoor! Richmond getrakteerd en onszelf getrakteerd op chocola, die arme man moest zolang achter ons aan hobbelen in de supermarkt. Natuurlijk al helemaal gesmolten eer we in Mampong waren, maar de koelkast doet wonderen!
’S Middags eieren en meel gekocht voor pannenkoeken. We kregen heel veel eieren mee voor heel weinig geld! Daarna lekker eventjes gelezen en uitgerust. Richard ging het dak op om iets te maken, of wij even een foto konden maken. Prima! Ik vind die vent zo hilarisch. ’S Avonds hebben we hem pannenkoeken met stroop getrakteerd. Hij vond het heel lekker!
Zondag gingen we een bezoekje brengen aan de kerk. Wat was dat ontzettend leuk! We mochten van Richmond uitslapen en hoefde niet de hele ochtend in de kerk te zitten. Om tien uur zou hij hier zijn en hij was gewoon weer te vroeg! Misschien moeten we toch even met hem naar het ziekenhuis, want dit zijn we niet gewend. Hij is gelukkig heel geduldig en vond het niet erg dat we nog van alles moesten doen. De kerkdienst was heel vrolijk. Er werd veel gezongen en gedanst. Wij mochten onszelf ook eventjes voorstellen en iedereen vond het heel leuk dat we er waren. Of we ook nog een liedje wilde zingen, euhmm nou dat hoefde niet perse. We hebben wel braaf gedanst. We proberen even een filmpje hiervan op facebook te zetten.
’S Middags zouden we langs de cacoafarm gaan (poging twee) Daar aangekomen was die weer dicht. We hadden wel weer een leuke gezonde wandeling achter de rug. ’s Middags maar lekker niks gedaan. Vanavond zouden we rijst eten, maar eigenlijk is dat ook veel te gezond, dan maar hotdogs! Het badkamerlicht van ons is kapot, en daar kwam Richard de redder weer in actie. Ik ging even met hem mee en ik kreeg bijna een hartverzakking. Hij nam een houten tafeltje, heel wankel, mee en zette dat in onze ieniemienie badkamertje. Met zijn blote voeten ging hij erop staan om het licht te vervangen. Ik vroeg of het allemaal lukte, maar hij zei ‘yeah i’m strong’, ok prima joh, ik laat hem lekker zijn gang gaan. En ja hoor, geen minuut later hadden wij weer licht 
Maandagochtend wederom aan school gewerkt. We hadden geen stage omdat het offerfeest was. In Ghana zijn de islamitische en christelijke feestdagen vrije dagen! ’s Middags even naar de craft market geweest. Wat ontzettend leuk was dat! Hier kan ik al mijn souvenirtjes wel kopen! Ik zag al ontzettend veel leuke dingen voor mezelf en voor mensen thuis. Ik was heel bang dat het heel duur zou worden, maar het bleek supergoedkoop. En daarna ging Richmond ook nog even voor ons afdingen. Ik voelde me bijna schuldig, maar Karlijn heeft me verzekerd dat ik anders veel te veel betaal. Ik heb me nog eventjes ingehouden met kopen. Even nadenken wat ik echt wil hebben en aan het einde van de reis ga ik wel los met al mijn geld wat over is.
Het weekend is voorbij, dus vanavond echt rijst eten. En dan vroeg naar bed, want morgen toch echt beginnen in onze stageklas! Ik denk dat ik het einde van de week weer iets online zet over stage!
Lieeeefs!

  • 06 Oktober 2014 - 19:03

    Peta:

    Ha Sliedrecht is trots op je, zondag naar de kerk.
    Wel een belevenis zo n kerkdienst. Volgens mij vrolijker dan bij ons. Weet je ook welke geloof het is.
    Kijk uit met je souvenirs he , je heb maar twee koffers bij.
    Kijk uit naar de volgende belevenissen. Hoop dat je morgen een leuke klas rijgt om stage in te lopen.

    gr je ma

  • 06 Oktober 2014 - 19:29

    Abegail:

    Met smart zitten wachten op de foto van mijn neger papa.. en wat had je gelijk! Twee druppels water, brother from another mother; het had zo mijn vaders (donkerdere) tweelingbroer kunnen zijn, hoor... Oké, ik zie het echt niet. Maar als jij het zegt, zal het vast zo zijn haha!

    Veel plezier morgen op stage! xxxx

  • 06 Oktober 2014 - 23:16

    Fabienne:

    He Sanne,
    Wat een leuke verhalen elke keer. Lekker blijven schrijven hoor!
    Succes morgen op school, gaat vast lukken!
    Je krijgt een dikke knuffel van Lina. Ze werd net even wakker en kon ik gelijk wat over je belevenissen vertellen

  • 07 Oktober 2014 - 12:19

    Conni:

    Ja je kunt op zondag gekkere dingen doen maar in Ghana een kerkdienst bijwonen is wel erg bijzonder zeg.
    Accra is niet te vergelijken met Utrecht maar vooruit jullie doen het ermee en voor Richard is jullie manier van inkopen doen maar vreemd. Chocola in de koelkast, het ziet er dan een beetje anders uit maar het blijft chocola dus........ lekker.
    Ben benieuwd hoe je stageklas is en wat je zelf al gaat doen want daar kom je toch voor.
    Succes dus en veel plezier.
    Conni

  • 08 Oktober 2014 - 11:46

    Mieke:

    Hoi Sanne

    Mijn naam is Mieke Lepelaars en acht jaar geleden heb ik vrijwilligerswerk gedaan in het mampong babies home. Nu ga ik samen met mijn vriend ouders en broertje in november terug naar Ghana. Graag zou ik dan bij het babies home en mijn toenmalige gastgezin op bezoek gaan. Omdat het acht jaar geleden is, is het waarschijnlijk lastig om de weg te vinden. ;) Via deze site zag ik dat jij ook in Mampong verblijft. Nu is mijn vraag of we je kunnen ontmoeten in november. Denk dat we op 10 of 11 november in Mampong zullen zijn. Ben je dan nog daar en zou je dat willen doen?

    Graag hoor ik van je,
    Groetjes.

    Mieke Lepelaars
    miekelepelaars11@hotmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 12 Sept. 2014
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 15279

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 23 December 2014

Stage in Ghana

Landen bezocht: