I don't have eat in my room! - Reisverslag uit Mampong, Ghana van Sanne Driel - WaarBenJij.nu I don't have eat in my room! - Reisverslag uit Mampong, Ghana van Sanne Driel - WaarBenJij.nu

I don't have eat in my room!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

27 September 2014 | Ghana, Mampong

Hallo Allemaal,

Het is gelukt hoor, een dagje geen blog. Ik heb nu een paar dagen bijelkaar :)

Donderdag
Na mijn blog gisteren hebben we lekker macaroni met roomsaus gegeten. ’s Avonds lekker even op de kamer gerelaxed. Kim ging eventjes naar haar kamer om iets te halen en ineens hoorde we een harde gil. Wij snel kijken.. Een kakkerlak! Wij snel iets gezocht om erop te gooien, het werd een pandeksel. De kakkerlak lag gelukkig al op zijn rug en hij kon nu geen kant meer op. Wij snel Richard gehaald en hij heeft de kakkerlak doodgetrapt. Dat is echt het domste wat je kunt doen maarja, de kakkerlak was weg. Kims engels wordt iets minder als ze een beetje in paniek is, wat dus echt hilarisch was. Richard is een vrij rustige vent, en wij kakelde met zijn drieën in zijn oor. We vroegen hoe die kakkerlak hier kwam, hij kwam op eten af. Zegt kim: But i have no eat in my room. Karlijn en ik kwamen niet meer bij van het lachen. Richard heeft de hele kamer geïnspecteerd en onze kamers erbij. Uiteindelijk is kim maar lekker bij mij in het tweepersoonsbed gaan liggen.

Vrijdag
Vanochtend konden we uitslapen en gingen we lekker boodschapjes doen in Accra. Echt mega supermarkten en ik raakte een beetje het overzicht kwijt. We hebben lekker brood en nutella dus ik ben blij. Richmond liep achter ons aan te hobbelen met een winkelkarretje. Ik voelde me lichtelijk bezwaard maar hij vond het no problem. Prima! Ik hoest me een ongeluk dus ik heb ook hoestdrank gehaald. Hopen dat het een beetje helpt.

Daarna naar huis gegaan en even lekker niks gedaan. Begon het ineens echt keihard te regenen. Wij maar naar binnen en brood met soep gegeten. Lekker een filmpje gekeken met zijn drieën. We vonden nog een kakkerlak in de wc, maar die kon vrij makkelijk bestreden worden met kokend water en heeeel veel doortrekken.

Kim slaapt nog een nachtje bij mij en moest nog even iets op haar kamer pakken. Ja hoor.. weer een kakkerlak. Kim ging snel richard halen en ik hield de kakkerlak in de gaten. Richard kwam in slechts een handdoekje ons redden. De kakkerlak was inmiddels onder mijn deur gekropen. Godzijdank kon onze held de kakkerlak pakken en meenemen, anders hadden we geen oog dichtgedaan. Kim heeft netjes geassisteerd en ik… keek ernaar. Dat moet ook gebeuren.

Zaterdag
Weer vroeg wakker. Ik word hier standaard om half 7 wakker. Echt heerlijk bruin brood met nutella gegeten. Ik word heel blij van Hollands eten haha.
Vandaag zouden we naar de cacoafarm gaan en zou Richmond ons Mampong wat beter laten zien. Onderweg gingen we ook even langs de chief. Gelukkig was hij niet thuis want ik vind de chief stikspannend. We gaan er nu morgen langs.
De cacoafarm was dicht, dus ook dat gaan we nu morgen bekijken.
We zijn in een deel van Mampong geweest, waar veel mensen wonen. Als je dat ziet, kunnen wij niet meer zeuren over ons guesthouse. Dit is echt Afrika. Wij voelde ons een beetje als Sinterklaas. Alle kinderen riepen obruni naar ons en zwaaiden naar ons. Ze vonden ons heel interessant maar ze vonden het vaak toch een beetje eng als we te dichtbij kwamen. In Nederland moet je het niet proberen om zwarte naar donkere mensen te roepen. Maar van de kindjes kan ik het wel hebben.
We zijn bij wat scholen wezen kijken en toen was de tour weer voorbij. Karlijn kon nog een sprintje trekken maar Kim en ik vonden het iets te warm. Gelukkig kunnen we nu lekker even relaxen in het guesthouse.

Ik heb echt zin om met stage te beginnen. Ik vind drie maanden nu echt zo lang. Ik moet hier nog steeds een beetje wennen. Aan de ene kant denk ik dat ik wel gewend ben, maar ik mis dat ik gewoon even naar een Albert Heijn kan om alles te halen wat ik wil hebben. Dat is vooral wat ik nu nog mis. De meiden hebben me weer eventjes opgelapt. Ik vind het heerlijk om over de terugreis te praten, dat lijkt dan al bijna. De hitte valt me nog alles mee, jammer dat ik vandaag verbrand ben.

Jullie reacties zijn echt heel leuk! Ik vind het heel fijn om te lezen dat er aan me gedacht wordt!

Tot de volgende blog!

Liefss Yaa (mijn lokale naam, aangezien ik op donderdag geboren ben:) )

  • 27 September 2014 - 19:10

    Gera Stasse:

    hoi lieverd. ten eerste mis ik jou ook. jouw heerlijke oprechte.wanordelijke gedachte op het werk. het is plots een stuk minder gezellig.ik heb nu van alle dagen je blogs gelezen en vind het heerlijk om te lezen.
    ik vind het super vet dat je op deze leeftijd dit avontuur aangaat,en ben stiekum beetje trots op jou.
    hier is het verder rustig op het front, vandaag was het burendag.. dus heb lunch klaar gemaakt en met sander met de mensen( lees, ja 4 personen) die op kwamen dagen zitten bomen hoe we de winkel kunnen verbeteren.
    ik wil je een tip meegeven schat: laat je gevoelens gewoon gaan ook al gaat dat met een traan. zo kun je het volhouden tot het eind......je kan altijd zo schattig zeggen van nou komop we gaan er weer voor.. dus geef dit ook terug aan jou ... komop meid ga ervoor je kunt het .. dikke knuf van moi.....

  • 27 September 2014 - 19:27

    Florentine:

    Wat een vreselijk leuke verhalen. Ha ha kakkerlakken..... nou die komen gewoon binnen hoor , eten of geen eten!!!Misschien op de markt echt Ghanees "gif " kopen. Geloof me dat helpt! Oh ik dacht dat je al met de stage was begonnen vrijdag..... maar jullie mogen dus langzaam wennen. Da's wel lekker lijkt me. Ik ben natuurlijk wel benieuwd waar en in welke grote supermarkt je in Accra boodschappen bent wezen doen! ( Shoprite in Accra Mall of in Marina Mall. Die laatste is wel vrij luxe vond ik! Ik heb nu ook eindelijk op de kaart gevonden waar jullie zitten. ( Uurtje rijden van Accra, net voorbij Aburi klopt dat?)
    Tja drie maanden, ze kunnen heel kort of heel lang "voelen", maar ik denk wel dat jullie daar met zijn drieën het wel leuk ( gaan) hebben hoor!
    Voorlopig lijkt het erop dat jullie regelmatig "echt" internet hebben..... da's toch al weer heel wat!
    Voor morgen een gezellige zondag!
    Liefs uit Ganderkesee!

  • 27 September 2014 - 19:31

    Conni:

    Zeg Sanne, weetje dat kakkerlakken ook eetbaar zijn. ze barsten van het eiwit....... dat geeft weer perspectieven toch. Ik dacht aan "fried cocckroachburger" yammie yammie en ook nog goed voor het oplossen van het wereldvoedsel-probleem lijkt mij. Als tegenhanger van de Nutella, dat dan wel natuurlijk.
    Zonder gekheid........ wat een grote was dat zeg, ach je gaat er aan wennen.
    Ben benieuwd hoe de school en jouw kindjes zijn.

    Liefs
    Conni

  • 28 September 2014 - 00:10

    Fabiënne :

    Hi Sanne, wat leuk om je verhalen te lezen! Zo kunnen we je grote avontuur lekker volgen. De meiden misten je al toen je de straat uitreed en kijken nu al uit naar je thuiskomst

  • 28 September 2014 - 17:37

    Nancy:

    Hoi Sanne, even een berichtje van mij ;) Ik heb al gemaild met je moeder, hartstikke leuk, kunnen wij elkaar wat 'moed inspreken' ;) Nee hoor, gaat prima met ons. Maar ik ben blij dat Kim zo af en toe haha, bij jou kan slapen! Wat een gedoe met die kakkerlakken zeg! Hopelijk was het vannacht een rustig nachtje. En heerlijk een boterham met Nutella! Ben benieuwd of jullie nog naar de cacaofarm geweest zijn.

    Veel succes morgen op stage, komt vast helemaal goed met al die lieve kindertjes!

    liefs, Nancy en dikke kus voor Kim!! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 12 Sept. 2014
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 15234

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 23 December 2014

Stage in Ghana

Landen bezocht: