Akwaaba in Ghana! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Sanne Driel - WaarBenJij.nu Akwaaba in Ghana! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Sanne Driel - WaarBenJij.nu

Akwaaba in Ghana!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

23 September 2014 | Ghana, Accra

Yeaah een beetje wifi in het hotel! Hier even een snelle update voor ik ga slapen..

Wat een dag! Ik heb nog nooit zoveel meegemaakt in één dag. En dit is nog maar het begin.
Vanochtend werd ik wakker om 6 uur. Tijdens mijn laatste ontbijtje kwam Elise gezellig nog even langs om afscheid te nemen. Ik had verwacht dat ik al jankend aan het ontbijt zou zitten, maar ik heb geen traan gelaten.
Toen het om kwart over 7 toch echt tijd was om te vertrekken, kwam ineens de halve straat naar buiten zetten. Had ik toch nog een uitzwaaicomité. De nodige tranen zijn door mijn moeder en de overbuurvrouw gelaten, ik hield het tot op heden droog.
Aangekomen op schiphol realiseerde ik me wat ik ging doen en begonnen eindelijk de langverwachte tranen. Gelukkig deed mijn moeder lekker mee. Bij de incheckbalie had ik afgesproken met Kim en Karlijn, met wie ik samen naar Ghana ga. Abegail en Sanne stonden daar ook, om mij uit te zwaaien. Helaas werkte mijn glimlach niet (er zat een vrouw achter de balie ;)) en moest ik nog even 4 kilo uit mijn bagage halen. Alles bij mijn handbagage gepropt, die inmiddels niet meer te tillen was. Ik vond het vooral belangrijk dat alles meekon en een hernia nam ik maar voor lief.
Na het afscheid (janken, janken en nog eens janken) begon het avontuur toch echt. Eerst vlogen we naar Londen, wat allemaal prima ging. In Londen moesten we lang wachten en werden we een beetje chagrijnig. In het vliegtuig naar Ghana zag het er prima uit en hadden we lekker een tv’tje. Boven Spanje begon de pret: Turbulentie. Ik ben er dus vandaag achter gekomen dat ik daar erg slecht tegen kwam. Ik ben een uur misselijk geweest en heb vervolgens mijn hele ontbijt en lunch in het daar voor bedoelde zakje genuttigd. Gelukkig was Kim daar als zuster om mij te ondersteunen. Ik had een heerlijke timing, want iedereen zat aan zijn diner maargoed.
Vervolgens landen we op Ghana. Jeetje wat bijzonder. We moesten lang lang wachten en na wat vervelende problemen met het visa van Karlijn konden we eindelijk het vliegveld af. Gelukkig stond Richmond ons daar op te wachten in een oranje van Persie shirt. Wat een vriendelijke en enthousiaste man! En wat een warmte ineens! De weg van het vliegveld naar de auto, nog geen 4 minuten lopen was al erg bijzonder. Overal kwamen er mannen op ons af om te helpen met sjouwen. No thank you i’m okay, maar het hielp allemaal niks. We hebben het maar laten gebeuren. Bij de auto aangekomen hadden wij ingeschat dat onze 6 koffers, 3 rugzakken en wijzelf never in de auto gingen passen. Nou dat hadden we mooi mis. Kim en Richmond voorin, Karlijn ik en 3 koffers achterin met handbagage op schoot en de rest in de kofferbak. Ik kreeg echt vreselijk de slappe lach. We lagen helemaal opgevouwen in de auto. Dit kan dus never in Nederland. De mannen die ons hebben ‘geholpen’ met sjouwen wilde heel toevallig geld toen Richmond even weg moest om parkeergeld te betalen. Wij doodvermoeide, westerse, blonde meiden wilde wel wat geven, maar Richmond vond dit dikke onzin. Hij zei dat hij ons morgen wel eens ging leren hoe wij met die ghanezen om moeten gaan, dus ik ben benieuwd.
Aangekomen in het hotel, ziet er allemaal prima uit. Ik geniet van de airco! Nog geen enge beesten gespot dus ik ben helemaal tevreden.
Ik zie het allemaal nog prima zitten momenteel. Ik keek mijn ogen uit in de auto vanuit het vliegveld. Eigenlijk was het ongeveer hoe ik verwacht was. Ik ben heel erg benieuwd naar morgen, als we Accra gaan verkennen met Richmond.

Dit was even een langere update dan ik verwacht had maar nu kan ik lekker met een leeg hoofd gaan slapen. Ik ben super moe!

Ik hoop zo snel mogelijk weer iets van me te kunnen laten horen! Foto's volgen ook snel!

Liefs xx

  • 23 September 2014 - 09:51

    Peta V Driel:

    Ha bijzonder allemaal he , zo in 12 uur in een geheel andere wereld .Ik heb op de terugweg van Schiphol ook de nodige traantjes gelaten. Maar wij gaan over op de orde van de dag en gaan je natuurlijk vreselijk missen. Ik hoop dat je snel aan de warmte went. veel plezier in Accra en een goede reis naar je stage. Pas je aan ,aan het tempo van Ghana heel, heel rustig aan. Ik ben nu al jaloers op je.
    Groetjes je ma

  • 23 September 2014 - 09:52

    Thomas Van Driel :

    Hey San

    Wat een reis maar wij hebben alles op de voet gevolgd van jou vlucht. Mama laat af en toe nog een traan. bijvoorbeeld Maandag gingen we pizza eten. pa vroeg aan ma welke pizza ze wilde en mama zij een pizza en toen zij ik die neemt Sanne ook altijd en toen ging mama.


    Veel plezier en succes

    Groetjes van je broertje en een dikke kus

  • 23 September 2014 - 19:35

    Florentine:

    Hai Sanne

    Oh heerlijk, zo leuk je verhaal. Ik kijk nu al uit naar het volgende!
    Ik zag het helemaal voor me, jullie op het vliegveld.... naar de auto en dan met zijn alle in de auto! Ik hoop dat je eerste dag vandaag ook weer helemaal goed is gegaan en je inmiddels "geleerd"heb hoe je met die Ghanezen om moet gaan. Ha ha, ja dat zal best wel even wennen zijn! En oh ja ik ben het helemaal met je ma eens..... doe het vooral heeeeeeeel rustig aan. Lopen in een tempo alsof je net de maraton gelopen hebt.... dus slakketempo!!!!
    Groetjes
    Florentine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 12 Sept. 2014
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 15266

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 23 December 2014

Stage in Ghana

Landen bezocht: