Accraaaa! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Sanne Driel - WaarBenJij.nu Accraaaa! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Sanne Driel - WaarBenJij.nu

Accraaaa!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

23 September 2014 | Ghana, Accra

Hallo allemaal!

Sorry dat ik jullie zo stalk maar ik slaap lekker als ik even alles opschrijf haha. Dan hoef ik niks meer te onthouden ;)

Het hotel is prima! We hebben wifi dus daar genieten we maar even van. Vannacht heb ik prima geslapen, al werd ik vroeg wakker. Ik had het stikkoud door de airco maar dat is vast de laatste keer deze maanden dat ik zeg dat ik het koud heb. Ik heb er dus maar gewoon van genoten.
Vanochtend een super ontbijtje gekregen. En ik zat natuurlijk jankend aan het ontbijt, maar dat is voor mij vrij normaal. De heimwee is niet erger dan met mijn vakantie in frankrijk, dus het is allemaal te overzien! De meiden slepen me er wel doorheen.

Vandaag kwam Richmond ons halen om Accra te gaan verkennen. We moesten even twintig minuutjes wachten en toen was hij daar eindelijk. De auto zat een stuk comfortabeler zonder alle koffers.

Wat een stad! Ik keek mijn ogen uit. Richmond vertelde van alles. We hebben zoveel gezien vanuit de auto. Ik heb mijn ogen uitgekeken. Het is echt Afrika. Het verkeer is echt heel grappig. Er zijn zo ongeveer geen regels. Iedereen haalt elkaar in en invoegen doe je door je auto voor een andere auto te gooien. Er wordt als een malle getoeterd, dat betekent dat je eraan komt. Richmond is het gewend dus wij vonden het best. Langs de auto’s liepen miljoen mensen van alles te verkopen. Ik vond het maar gevaarlijk maar Richmond zei dat het allemaal best meeviel. Ik ben blij dat ik hier geen auto hoef te rijden, want dat zou mijn dood worden.

Ook dragen de vrouwen hier alles op hun hoofd. Ik zie zelfs vrouwen rennen met een hele toren op hun hoofd. Respect haha want ik kan niet eens normaal iets met mijn handen dragen zonder dat het valt.

In Accra was ons doel cedi’s pinnen en internet fixen voor morgen. Vooral het pinnen was een uitdaging. We hebben ongeveer alle pinautomaten gezien in Accra, maar gelukkig deed de laatste het eindelijk. We hebben even lekker pizza gegeten en zijn toen naar Accra mall gegaan om internet te kopen. We waren keimoe en ik snapte er allemaal geen bal van. Richmond lachte zich dood. Karlijn heeft even uitgelegd dat wij blond zijn en er dus allemaal niks aan kan doen. Ik snap geen snars van het accent van die Ghanezen. Ze praten snel en binnensmonds, dus eventjes wennen. Verder gaat het Engels praten me beter af dan verwacht, al is het best vermoeiend af en toe. Wordt nog wat.

Na een lange warme dag, kwamen we terug bij de auto. En toen… wielklem! Richmond trapte er even tegen en ging toen iemand zoeken om het op te lossen. Wij zijn maar op het stoepje gaan zitten. Ik kwam niet meer bij van het lachen. Alle taxi’s dachten dat we er een nodig hebben, dus we hebben die allemaal even afgewimpeld.

Vanavond gaan we lekker even relaxen en vroeg naar bed. We zijn echt heel moe van alle indrukken. Morgen gaan we eindelijk naar ons guesthouse. Ik ben zo benieuwd waar we de komende maanden gaan verblijven. We moeten weer in dezelfde auto met alle koffers, dus groot feest. Gelukkig is het maar een uurtje rijden. Ik heb zin om mijn koffer uit te pakken en mijn eigen plekje te hebben.

Ik ben mijn verhaal weer kwijt. Beetje heimwee, maar ik zie het nog allemaal wel zitten. Ik vind Accra zo vet! Ik hoop dat morgen alles meevalt en dan op naar stage. Richmond zorgt dat alles goed gaat. Alle problemen kunnen bij hem terecht en tot nu toe lost hij alles op.. heel fijn! De hollandse problemen wilde hij dan weer niet oplossen haha.

Ik laat morgen wel even weten hoe mijn guesthouse bevalt! Fijne avond!
Liefs! Xx

  • 24 September 2014 - 10:44

    Petra:

    Ha meis.
    Komt lekker veel op je af he.Laat alles lekker inwerken en geniet ervan.
    gr ma

  • 24 September 2014 - 12:18

    Elise:

    Wow, ideaal dat jij altijd zoveel praat. Zelfs in Ghana komt dit mooi tot uiting in al die snelle updates ;)
    Maar leuk om zo op de hoogte te blijven! Ik wacht in spanning af op de volgende, have fun! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 12 Sept. 2014
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 15232

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 23 December 2014

Stage in Ghana

Landen bezocht: