Nog een nachtje slapen.... - Reisverslag uit Sliedrecht, Nederland van Sanne Driel - WaarBenJij.nu Nog een nachtje slapen.... - Reisverslag uit Sliedrecht, Nederland van Sanne Driel - WaarBenJij.nu

Nog een nachtje slapen....

Blijf op de hoogte en volg Sanne

21 September 2014 | Nederland, Sliedrecht

Dit was het dan, mijn allerlaatste weekje in Nederland. Morgen vertrek ik naar Ghana. Ik besef nog totaal niet dat ik de aankomende drie maanden in Afrika zit. Ik heb eerder het gevoel dat ik twee weekjes op vakantie ga. Toch ben ik ook heel zenuwachtig. De gedachten ‘waar ben ik in godsnaam aan begonnen?’ wisselen zich af met momenten dat ik niet kan wachten om te vertrekken.
De afgelopen week stond in het teken van inpakken en afscheid nemen. Laten dat nou net twee dingen zijn waar ik niet zo goed in ben. Thuis werden ze dan ook knettergek van me. Of ik stuiterde door het huis of ik had een huilbui. Gelukkig heeft mijn moeder geholpen met inpakken. Ik zit net een paar gram over mijn kilo’s heen, dus het wordt heel lief glimlachen op Schiphol of nog wat luxe dingetjes mee naar huis geven morgen. Thuis hebben ze straks drie maanden rust, dus met hen komt het ook wel weer goed.
Gelukkig ging er in de laatste week ook nog iets fout: mijn harde schijf ging kapot. Ik had miljoen films gedownload, zodat we ons in Ghana een beetje konen vermaken ’s avonds. Op zich niet heel verschrikkelijk, maar als je strak van de spanning staat is het genoeg voor een huilbui. Moeders heeft me getroost en Arjen zorgde dat alles goed kwam. Snel naar de Saturn om een nieuwe harde schijf te kopen en Arjen heeft met zijn snelle computer weer genoeg films gedownload.
Het afscheid nemen was heel gek. Drie maanden klinken kort, maar als je er even goed over nadenkt is het toch weer best lang. Donderdag ben ik verrast door mijn vriendinnen en ben ik mee uit eten genomen. Super lief! Vrijdag zat de hele tuin vol (gelukkig was het mooi weer!) met visite. Wat een mensen! Heel erg leuk! En ik ben super verwend door iedereen. Hopen dat alles nog in mijn handbagage meekan. Gelukkig heb ik het droog kunnen houden, mijn tranen bewaar ik voor Schiphol.
Het is zo gek, na maanden voorbereiden is het eindelijk zo ver. Ik ben het wachten zat en wil gewoon alles zien daar. Ik wil na al die verhalen nu wel weten hoe het ruikt en voelt om echt in Ghana te zijn, hoe mijn kamer eruit ziet, hoe de stageschool is en hoe we het daar gaan vinden.
Ik heb er alle vertrouwen in dat het een supermooie tijd gaat worden. Ik heb van mijn overbuurvrouw een steen tegen heimwee gekregen, dus hopen dat die werkt! Het zal de eerste weken wel even wennen worden, maar ik weet zeker dat het helemaal goed gaat komen.
Iedereen super bedankt voor het meeleven de dagen voor vertrek, vanaf nu zal ik het toch echt zelf moeten doen. Gelukkig heb ik nog twee meiden mee als steun.
Dames en heren tot over 3 maanden! Veel plezier met het herfstweer, ik ga naar de zon!
En ja, ik doe voorzichtig en nee, ik zal geen Ghanees meenemen (denk ik!)

Het volgende verslag komt uit Ghana!

Liefs xx

  • 21 September 2014 - 15:30

    Hanneke (pabo):

    Lieve, lieve, Sanne,

    Wat ben ik trots op jou (en Kim en Karlijn natuurlijk ook) dat je dit gaat doen! Super spannend, maar ook super leerzaam en super leuk! Het gaat daar helemaal goed komen. Nu nog even doorzetten en dan ga je een top tijd tegemoet. Ik heb me al op de mailinglijst geabonneerd haha. Ik ben benieuwd naar jullie verhalen!

    Liefs Hanneke

  • 21 September 2014 - 15:51

    Florentine:

    Hai Sanne,
    Heerlijk een blog. Altijd leuk om te lezen en natuurlijk ook om te kunnen reageren. Weet je, ik ben zo super benieuwd hoe je het gaat vinden! Welke ervaringen je allemaal gaat opdoen. Leuke dingen, spannende dingen, misschien af en toe enge of gevaarlijke dingen. Ik probeer me je voor te stellen als je morgenavond op Katoka airport land en het ineens dan buiten zo klam warm is, met allemaal zwarte mensen.... in de grote, trage rij voor de douane, dan wachten op de koffers, die allemaal met de hand op de band worden gezet..... Oh ik zie het helemaal voor me, zo leuk!
    Doe "Accra" de groeten van ons!
    We kijken uit naar je verhalen.
    Een dikke afscheidsknuffel,
    Florentine

  • 21 September 2014 - 18:30

    Esra:

    Schatjes,

    Heel veel plezier de komende maanden. Geniet van het mooie weer en natuurlijk van jullie stage! Ik ben erg benieuwd naar jullie verslagen. Hou mij op de hoogte schatjes!

    Een hele fijne reis en super veel plezier in Afrika!

    Dikke zoen X

  • 21 September 2014 - 19:43

    Gera`stasse:

    hoi lieverd.. ook ik zal je gaan missen mijn favoriete collega... je bent een harde werker en alles wat jij aanpakt doe je op gevoel en vol overgave.. dat waardeer ik erg aan jou...doe voorzichtig en zal de dagen aftellen dat je weer in nederland bent.( samen oliebollen eten met oudjaarsdag).. dikke knuf meis...kopop..je kunt dit.........
    XXXXXXXXX

  • 22 September 2014 - 09:44

    Anne-Rose En Andromeda:

    Nog even en dan zit je in het vliegtuig op weg naar je eigen grote avontuur. Geniet ervan, maak er een mooie en leerzame periode van en vooral maak lol :) Ben benieuwd naar de foto's en gelijk laten weten he als we toch iets kunnen opsturen, dan krijg je dropjes :) en om alvast in de december sfeer te komen…. kruidnootjes, taai taai en pepernoten, dus doe je best hihi. We kijken al vol verwachting uit naar volgende blog.

    X Andromeda en Anne-Rose

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 12 Sept. 2014
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 15223

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 23 December 2014

Stage in Ghana

Landen bezocht: